آموزش سری کردن چشمی دزدگیر

سری کردن چشمی دزدگیر از ابتدایی ترین اقداماتی است که باید در نصب دزدگیر های اماکن فرا گرفت. خیلی ساده بگوئیم اگر تعداد رادار دزدگیر بیشتر از یک عدد بود حتما باید آموزش نصب چشمی دزدگیر و سری کردن چشمی دزدگیر را بطور صحیح بیاموزیم.

اتصال چشمی به دستگاه مرکزی

بطور معمول هر دستگاه دزدگیر اماکن دارای ۴ تا ۶ زون میباشد که میتوان ۴ تا ۶ عدد چشمی را بطور مستقیم و موازی به زون ها وصل کرد. در صورت تحریک رادار دزدگیر زون مربوطه فعال میشود و فرمان آلارم توسط دستگاه صادر گردد. اما در مواقعی که تعداد چشمی ها بیش از تعداد زون ها باشد باید سری کردن چشمی دزدگیر را اجرا کنیم. برای سری کردن چشمی های دزدگیر با هم توجه داشته باشید که تنها باید از کانکتور های com و nc یا همان تیغه بسته رله چشمی استفاده کرد. پس از اتصال تغذیه به تمامی چشمی های دزدگیر باید در مدار هر زون یک حلقه بسته ایجاد کرد یا به اصطلاح تخصصی تر زون باید normal close (در حالت عادی بسته) باشد. با یک مثال عملی نحوه سری کردن رو آموزش خواهیم داد.

کابل کشی و نصب چشم دزدگیر

پس از نصب پنل مرکزی دزدگیر نوبت به کابل کشی و ارتباط بین سانترال دزدگیر و سری کردن چشمی دزدگیر میرسد. کابل استاندارد برای نصب دزدگیر اماکن کابل زوج دار مخابراتی با سطح مقطع ۰٫۶ میباشد سعی کنید از مرغوب ترین کابل برای فرآیند سیم کشی دزدگیر اماکن استفاده کنید. هر چشمی برای اتصال به پنل دزدگیر به چهار سیم نیاز دارد ۲ سیم برای + و – تغذیه ۱۲ ولت و دو سیم نیز برای اتصال ترمینال nc,com چشمی به ترمینال z یا همان زون های دستگاه

روش سری کردن چشمی دزدگیر

فرض کنید قرمز و مشکی مثبت و منفی تغذیه ما هستند و زرد و سبز هم دو سیم برای آلارم چشمی ها .. خب در صورتی که به هر زون یک چشم اتصال بدهیم ۴ سیم رنگی به ۴ ترمینال چشم وصل میشود. اما اگر ۲ چشمی داشته باشیم شرایط به گونه دیگری است. چشم اول با سه سیم و چشم دوم با چهار سیم وصل میشود. یعنی تغذیه چشمی ها (+ و – ) به صورت موازی و زون ها به صورت سری متصل میشود.

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *