دزدگیراماکن باسیم یا بیسیم!

دزدگیر بیسیم وباسیم

تحقیق و انتخاب مهمترین دغدغه خرید دزدگیر اماکن بشمار میرود. اینکه بی سیم بخریم یا با سیم و اینگه کدام بهتر است و البته مقرون به صرفه تر. در واقع برتری دزدگیر اماکن بیسیم نسبت به دزدگیر باسیم و بالعکس بستگی به نیاز شما از یک سیستم امنیتی دارد. در این مطلب بطور مختصر و کاملا مفهومی به بررسی تفاوت های دزدگیر اماکن بیسیم و دزدگیر اماکن با سیم میپردازیم. بامهرگان سیستم همراه باشید

تفاوت دزدگیر اماکن بیسیم و با سیم

در اصل بیسیم یا باسیم بودن به انتخاب چشمی دزدگیر بر میگردد. اغلب دستگاه های مرکزی دزدگیر قابلیت پشتیبانی از هر دو نوع سنسور را دارند. در نتیجه ابتدای کار بگوییم که با اتصال چشمی بیسیم به پنل مرکزی، دزدگیر ما بصورت بیسیم کار میکند. یعنی تنها تفاوت این دو در نوع سنسور (چشمی) بکار رفته در آنهاست. 

دزدگیر اماکن بیسیم یا با سیم ! کدام بهتر است؟ در حقیقت جواب این سوال به شرایط محیط و سلیقه خریدار بر میگردد. سیستم های امنیتی بی سیم نسبت به نوع کابلی به مراتب نصب و راه اندازی آسان تری دارند اما بر حسب آمار هنگام خرید سیستم امنیتی از دزدگیر های اماکن بی سیم به مراتب استقبال کمتری میشود. برخی از تفاوت های دزدگیر اماکن بیسیم و باسیم را بصورت تیتر وار بخوانید

چرا ظاهر کار مهم است؟

در محیط هایی که مسیر سیم کشی وجود نداشته و صاحب ملک از لحاظ ظاهری، نگران دکوراسیون داخلی است مطلوب ترین کار استفاده از دزدگیر اماکن وایرلس است. این را بدانید در صورتی که انتخاب شما اصولی باشد و کالای با اصالت خریداری کنید تمام شایعاتی که در مورد دزدگیر یسیم میشنوید اثر منفی در نتیجه کار انجام شده نخواهد داشت.

سیستم امنیتی

نصب و راه اندازی کدام یک راحت تر است ؟

نصب سنسور های بیسیم در زمان کوتاه تری از نوع با سیم آنها صورت میگیرد و اغلب توسط خریدار انجام میگیرد اما نصب و راه اندازی دزدگیر با سیم اغلب نیاز به تکنسین و نصاب سیستم های حفاظتی دارد. در هر صورت اکثر خریداران دزدگیر اماکن با کمی دانش فنی و مطالعه راهنمای فارسی موفق به نصب دزدگیر اماکن سیمی شده اند.

جابجایی دزدگیر اماکن

دزدگیر بیسیم قابل حمل و جابجایی راحت تری نسب به دزدگیر با سیم دارد. دزدگیر اماکن بی سیم اغلب برای مستاجران مناسب تر است و جابجایی آن به مراتب راحت تر از نوع کابلی است و هنگام راه اندازی نیاز به فرد متخصص برای نصب ندارد.

تعمیر و نگهداری

دزدگیر اماکن باسیم بی نیاز از باتری است اما دزدگیر اماکن بیسیم به باتری داخلی برای سنسور ها نیاز دارد و هزینه ای قابل توجه در دراز مدت برای خریدار به همراه خواهد داشت. در این مورد پیشنهاد به نصب دزدگیر سیمی میشود چرا که در صورت استفاده از نوع بیسیمی کنترل باتری ها و مراقب از آنها حتی پیش از سفر و ترک محیط حتما باید صورت بگیرد. بهر حال هشدار ضعف باتری بصورت تماس تلفنی و یا پیامکی در صورت استفاده از دزدگیر اماکن سیم کارتی به اطلاع سیستم خواهد رسید.

از لحاظ فنی

اغلب دزدگیر اماکن بیسیم را پر ریسک میدانند و نگران آژیر خطا و یا هک شدن آن هستند. تمام این موارد به کیفیت کالا بستگی دارد. باید همواره از سنسور با کیفیتی استفاده کرد که سازگاری کامل با سیستم دزدگیر داشته باشد.

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *